Oplysning om behandling og videregivelse af personoplysninger

Kære forælder

I forbindelse med dit barns undervisning på Musik- og billedskolen, er det en nødvendighed for skolens daglige virke at behandle personoplysninger. Det indebærer også at modtage/videregive personoplysninger til andre. Det sker fx ved musikskolens forskellige undervisningstiltag på folkeskolerne, hvor vi bl.a. udlåner instrumenter til eleverne. Der er andre situationer, hvor personoplysninger kan blive videregivet. Her nedenfor er eksempler på modtagere, som personoplysninger kan, er eller vil blive videregivet til, dog under hensyntagen til evt. navne- og adressebeskyttelse:
• Kulturinstitutioner (fx navn og alder i forbindelse med ekskursioner).
• Rejseselskaber i forbindelse med grupperejser.
• Andre Musik- og billedskoler i forbindelse med fællesarrangementer (talentsamarbejde, sammenspilsgruper m.v.)

Særlige situationer, hvor personoplysninger i form af optagelser behandles som led i skolens virke:
• Foto og videooptagelser af div. koncerter og arrangementer, til brug for skolens hjemmeside, annoncering, historik m.v.

• I forbindelse med tv-overvågning i kriminalitetsforebyggende øjemed på steder eller lokaler indenfor skolens matrikel, hvortil der er almindelig adgang - og hvor der i givet fald vil være opsat skiltning - behandles oplysninger vedrørende personers færden og adfærd i bestemte tidsrum, hvis der er grundlag for at gennemse tv-overvågningen ved fx hærværksepisoder. Optagelser slettes senest 30 dage efter, at optagelserne er foretaget, medmindre der er hjemmel til opbevaring i et længere tidsrum.

Oplysning om behandling og videregivelse af personoplysninger i skole og fritidstilbud i Hvidovre kommune