Vores samarbejde med folkeskolerne

Vi har bl.a:

- 11 Instrumentklasser, hvor hele klasser hver uge spiller et blæseinstrument i deres ene musiktime.

- 6 Sangklasser, hvor hele klassen får korundervisning en time om ugen.

- 3 Guitarklasser

- Kulturministeriets OrkesterMester-projekt, hvor hele 3. årgang fra Gungehusskolen spiller instrumenter to timer om ugen i det landsdækkende projekt.

- Et samarbejde med Heldagsskolen, vores nye naboer. 2.-4. årgang kommer i løbet af skoleåret over på Musikskolen og laver workshops.

- ”En dag på Musikskolen” for alle skolernes 3. årgange. Mellem 50-90 elever kommer en hel dag hen og spiller, synger og danser på Musikskolen, og dagen slutter med et festfyrværkeri af en koncert.

- Dansematematik med vores danselærer Johanna ved roret – geometri, brøker og rumfang danses og bevæges ind, og elevernes indlæring og hukommelse styrkes. Derudover laver Johanna også danseforløb i idræt for udskolingen.

- Musikken i Romantikken: Vores musikhistoriekyndige klaverlærer, Sune, leverer et musikforedrag af en dobbeltlektions varighed. Foredraget henvender sig til de udskolingsklasser, der i dansk i år arbejder med Romantikken.

De fleste af de beskrevne samarbejdsforløb er planlagt på forhånd, men kontakt Musikskolen, hvis I som skole fx har lyst til et forløb med Dansematematik eller Musikken i Romantikken – så finder vi ud af det.