
4. kl. Syng en brøkhistorie om rumfang og omkreds af en firkant
I forløbet arbejdes der med geometri, brøker og rumfang, spejlvending af mønstre og
“med og mod urets retning”. Alt sammen gennem bevægelser.
For at eleverne skal få mest muligt ud af forløbet, ønsker vi, at klassen på forhånd har
gennemgået disse elementer i matematikundervisningen.
Gennem sangtekst og bevægelse styrker vi deres indlæring og eleverne
bliver samtidig inddraget kreativt i processen. Dette styrker hukommelsen
af det faglige indhold endnu mere.
6. kl. Arkimedes og cirkelkomposition
Dette forløb er en introduktion til cirklens forskellige begreber, såsom π,
radius og diameter. Der bliver også arbejdet med omkreds og areal af en
cirkel.
For at eleverne skal få mest muligt ud af forløbet, ønsker vi, at klassen på forhånd har
gennemgået disse elementer i matematikundervisningen.
Gennem sangtekst og bevægelse styrker vi deres indlæring og eleverne
bliver inddraget kreativt i processen. Dette er med til at styrke hukommelsen af det
faglige indhold endnu mere.
Omfang: 2 dage à 3 lektioner