
Vi skal arbejde med sammenspil for nybegyndere, der endnu ikke har spillet et instrument. Eleverne får mulighed for sammen at synge, spille saxofon, guitar, klaver, bas, trommer og slagtøj uden anden forudsætning end lysten til at lære at spille.
Målgruppe: 4.- 6.- klasse
Sted: Musikskolen
Bandstarter-forløbet dækker følgende færdigheds- og vidensmål efter 4. klasse
Kompetenceområde: Musikudøvelse
Sangrepetoire – fase 1:
Eleven kan synge med på forskellige typer af sange og salmer
Eleven har viden om tekstindhold og melodi i sange og salmer
Sangteknik – fase 1:
Eleven kan synge med god intonation og klang
Eleven har viden om intonation og klang
Spil – fase 1:
Eleven kan anvende musikinstrumenter i enkle sammenspilsarrangementer
Eleven har viden om spilleteknik og sammenspil
Spil – fase 2:
Eleven kan spille enkle melodiske og rytmiske forløb efter gehør og med støtte af notation
Eleven har viden om enkel natation og gehør
Kompetenceområde: Musikforståelse
Musikoplevelse – fase 2:
Eleven kan lytte til levende fremført musik
Eleven har viden om lytteadfærd ved levende fremført musik
Analyse – fase 1:
Eleven kan beskrive elementære formforløb i korte musikstykker
Eleven har viden om formforløb og centrale fagord og begreber
Analyse – fase 2:
Eleven kan analysere dynamik og klangfarve i musik
Eleven har viden om dynamik og klangfarve